På lördag om en vecka!

Nästa lördagsmorgon lär man ju ha intagit en rejäl frukostbuffé! Jag antar och hoppas att mina vänner inser att jag kommer att skramla tidigt på morgonen för att undvika svältdöden på båten. Standard är ju att jag är hatad för att jag vaknar tidigt av en morrande mage.
 
Men idag är det en annan lördag! Egentligen skulle jag ha jobbat, trodde faktiskt att jag var frisk nog där jag satt som en padda i soffan på förmiddagen. Men verkligheten kom ikapp när jag blev hämtad för att handla. Då insåg jag att febern fick mig att svaja! Jag är rätt klantig, fortfarande fast jag snart är 50 bast! Det känns så bra när jag inte behöver göra något men när jag börjar röra mig inser jag hur sjuk jag är.
Kvällen blev tidig för min del men ungdomarna höll igång ganska länge och varje gång de gick ut och rökte eller rantade ner i källaren så flög hundarna upp... stormskällandes.
Inte förrän jag ganska bestämt sa i från så kunde de koppla bort huliganernas framfart och klämma ner sig under täcket för att sova på riktigt.
Jaja, hur som så är det mer glädje än besvär att passa de där pälsbollarna när deras husse övergivit dem för nattarbete!
 
Eftersom det fortfarande är lördag så är det nästan en vecka kvar tills hjärtat dyker upp men tiden lär ju gå fort om jag engagerar mig i vardagen. Det är tur att man är tillräckligt gammal för att inte fåna sig med fjortislängtan.. eller va?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0