Ett Herrans djurliv!

Vilken skön start på morgonen när en hel flock av diverse djur skockas i glädje när man vaknar! 
Eller kan det vara att de är kissnödiga och hungriga... vem vet.
Jag räknar det som ett stort förtroende att jag får gullegulla med både katt bäbisar och Bambivalpar! Och att Bambi är så go' att hon bara accepterar mitt intrång när jag skyfflar bort hennes barn för att släppa ut henne att sköta sitt! Den biten känns inte särskiltt tidskrävande då Bambi slänger sig ut  i gräset... sköter sina behov på 2 röda för att sen stå och trycka vid dörren.
De andra är också effektiva... ingen av dem vill öda någon tid av morgontimmarnas lugn för att vara ute och drälla i onödan.
Kattmamman njuter av lite egen uppmärksamhet när ungarna ligger mätta och lugna i lådan... Den yngre förmågan däremot KRÄVER sin uppmärksamhet! Tur är väl att vi har många famnar att klättra i här i huset! Det blir ju inte brist på kärlek åtminstone.
Som sagt... Ett Herrans djurliv!... med allt det positiva det medför!
 
Och vad skönt att Caiza hörde av sig idag! Jag är så dålig på den biten. Minuterna, timmarna och dagarna bara rullar iväg utan någon större kontrolll... men aldrig att tanken förvinner! Jag är mäkta imponerad av de mina som kan förstå den biten utan att muttra hörbart åtminstone.
 
Så... en ny dag  med nya göromål... och massor med gamla som inte blev gjorda igår!
Men först är det kaffe i långa banor som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0