Den lilla, otroliga franska hästen!

Som de äkta nördar vi är blev det en filmkväll igår i hästens tecken, Jappeloup!
Vi är väl en hel del hästnördar som minns den lilla hästen med den otroliga tekniken! 
Tonåringarna i familjen idiotförklarade oss, fyra vuxna hästnördar, som orkade se genom den.
 
Som de äkta nördar vi också är så höll åtminstone jag och de två "ungdomarna" ut till långt efter 12, sittande i pannrummet i vanlig ordning. När hundarna började vingla med ögonen var det hög tid att ge upp!
Idag förväntar jag mig att Emilia ska vara alert... trots pannrumshäng... för att orka stallhäng... Det där med nördar, ni vet!
Det som står på listan är att flytta stallkatten till det nya stallet så slipper vi nog råttfällorna där! En annan sak vi måste göra är att påbörja flyttstädningen från Godby. Det  känns tragiskt efter alla år på det stället men en förändring behöver inte betyda en försämring utan snarare en utveckling! 
 
Onsdag... liksom, hallå! Men i morron jobbar jag natten sen är det ju fredag och då kommer hjärtat igen. Nörd hit och nörd dit... om jag inte passar mig kanske jag går och avslöjar att jag egentligen är en mjukis.
DET vore ju fruktansvärt, att ta från människor deras inskränkta intryck som jag inte bemödat mig att försvara mig för! 
Men men... idag ska jag stallnörda efter ett gäng måsten och till helgen ska jag bara njuta av tillvaron!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0