Chilldag!

... hoppas jag.
Det enda som är inplanerat idag är personalmöte. Sen naturligtvis stallet men det är ju egentligen inte värt att nämnas för det kommer ju alltid! Tur för mig att jag har vänner och barn som också tar den biten så vi hjälps åt.
 
Ikväll däremot ska jag till vännen som kan behöva en extra hand... eller snarare ett extra huvud!
Jag känner så väl igen situationen när man står som ensam vuxen i ett virrvarr kvällstid när alla börjar bli trötta. Om någon annan bara FINNS så betyder det att en del av tjatet hamnar på den andra istället!
Att sen mitt huvud kan komma till pass känns lite underligt då jag själv inte har särkilt stor nytta av det som är innanför knoppen. Men jag gör som jag lär.... jag FINNS!
 
Igår kväll var en liten goskväll... jag tog mig plats vid varje nykommen kull och passade på att gosa djurbäbisar! Jag måste ju säga att det finns inte mycket som slår det!
De små mjuka valparna och kattungarna är helt bedårande och mammorna är så vänliga att de delar med sig utan att trixa... det fascinerar mig.
Om en stund lommer Maria och Oliver som ska iväg och handla lite. Det är skönt att kunna skicka med en lista ibland och slippa snurra förvirrat i affärer!
Det är också dags att fixa en pyspunka på bilen... jag förstår inte, såna helvetesmaskiner ska bara rulla på smärtfritt!! Gärna självservande och självtankande... och vid behov, självlagande...
Christine! DET är en bil för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0