Det närmar sig...

... våren!
Snart är det februari och det måste väl ändå räknas till den sista skalla vintermånaden!
Efter februari kan det bara bli bättre!
Nu är jag fruktansvärt trött på mörker och kyla... jag vill ha värme!!!
 
Vi har pratat om den där karma... det är så häftigt att se hur en liten fjuttgrej kan få andra, större saker i rullning. Om man ändå kunde förlita sig på det... men som människa tror man ju att man är tvungen att styra upp allting själv när det egentligen "bara" är att påbörja en sak som är rätt och det börjar falla på plats.
Men än så länge är det tendenser och jag är nöjd med det!
Man kan inte kräva mirakel och att det ska ske på två röda!
Tålamod är att önska!
 
Idag tänker jag skramla in hos Spindel-.E och vi ska bråka med hästarna en stund. Det är en rutin som jag saknar när vi inte kommer oss för... som vi brukar.
Sen är det snöhelvetet som behöver skyfflas bort men det arbetet tänkte jag delegera, jag behöver ju inte göra allting själv.
Gucci, den lilla räkan, tycker att det suger med vinter. Och jag förstår henne!
Exakt hur jävla roligt är det för en liten hund i valppäls att plöja genom snömassor!
Annars måste jag säga att hon blev  ett kap! Omständigheter ser nog till att det blir "rätt man på rätt plats"!
Om inte Anna hade tjatat på den där annonsen så hade hon inte blivit vår så det är helt och hållet hennes förtjänst att den lilla huligan-Fian blev en Anttila-hund.
Av hennes raser är det nog pinchern som gör sig mest gällande och det är en lycka för oss alla då vi hade börjat fundera på den rasen. Det är en smart och rolig hund... lite för rolig ibland men det är ju smällar man får ta!
Tillvaron blir nog också lättare när de där valptänderna trillar ur... för nu är hon som en häftapparat i truten när hon har sina mest dampiga stunder!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0