Sista dagen...

... på året inför årsdagen.
I morron är det dagen då det gått två år. Och den här dagen blir ett avslut inför början på resten av mitt liv!
Det är synd när facit visar att alla onda kråkor har kraxat rätt och jag ska ge min kära dotter all rätt i hennes visa analyserande även om jag önskat att hon hade haft fel.
Grattis alla ni som klarar livets passager utan allför hårda törnar!
Egentligen får jag skylla mig själv, jag borde ha lärt mig genom livet men tydligen är jag alldeles för mjuk och godtrogen för att klara av att såga människor från start.
Fraser som:
"Vi fixar sen..."
"Det blir bättre i morron..."
"Jag tycker om när du..."
Dessa fraser innehåller mer luft än substans och jag vet inte vilken gång i turordningen som jag i efterhand känner igen det!
Nu gäller det att välja efter huvud och låta det där hjärtat tala tyst. Det gäller att hjälpa sig själv och välja efter klokhet före känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0