"Och festen har startat!"

 
 
"Pirates of the Caribbean" ikväll igen!
Igår började jag titta mitt i någonstans, väntande på hjärtat... och naturligtvis resulterade det i att ögonen föll ihop ganska omgående.
Den här kvällen är det nästföljande film och minstingen har taggat med välsockrad te till mamma så hon kan hålla sig vaken! Och var sitter jag? Jo, vid datorn OCH tvN för att inte slockna som en baby...
Hjärtat är på vift, doppad i tunnan antar jag och njuter i goda vänners lag så jag får nöja mig med den som är hemma... minstingen, vilket är fullständigt gott nog på sitt sätt!
De två andra som hör till är ute på kalas på var sitt håll och jag tänker se till att få en god natts sömn så jag kommer ikapp!
Det här med att minstingen är hemma... jag är stolt över henne som klarar av att sköta sig så bra som hon gör... trots intensiva försök utifrån för att provocera med både det ena och det andra. Jag har en liten magkänsla som grundar sig i kvitter i örat, att en del av provokationerna kan vara påhejade av vuxna. Det borde vara tragiskt men är det nåt som vi är luttrade med i huset så är det att människor är korkade. Då menar jag naturligtvist generellt... det finns ett urval som faktiskt lever för just livet även om de är lätträknade!
Den underbara ungen ser till att komma hem när hon ska, hålla sig undan det hon ska passa sig för... vanliga cigg har hon tyvärr åkt dit på men det är ju en fis i havet med tanke på vad hon har blivit bjuden på tidigare. Det är skrämmande hur människor kan tuta i ungdomar med problem... Kan det bero på en spänning i att se hur de reagerar?
 
Jaja... färdigfnulat för den här gången...
Nu ska jag umgås med dotter ett tag och sen låta CrazyCat-Dog-Lady-stuket ta över och sova eftersom sängen får värmas enbart av de pälsbeklädda inatt! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0