"Kan det bara bli ledigt!"

Nu är det inte många dagar kvar fram till jul! Innan ska vi bara hinna med att fira syster som har det omaket att fylla dagarna innan. Som hennes man uttryckte det: "Hon får inget när hon fyller för det snart är jul... och hon får inga julklappar då hon nyss fyllt år!"
Det ska ju särskilt till det tilläggas att han yttrade detta när syster fyllde jämnt och han drog till med storsläggan motiverat just med det här yttrandet och dessutom: "Låt det kosta vad det vill!" när han gav mig fria händer att boka lyxspa en helg.
Hur som... i morron ska vi fira syster... sen inväntar vi julen med dess ledigheter! Jag ska visserligen jobba en del men det är så mycket lättare när jag vet att hjärtat finns tillhands dess emellan!
 
Idag har Maria, Oliver och lilla Milo varit över på eftermiddagen och åkte hem när Milo blev alldeles för trött. Det blev att slaska tacos... de där ungdomarna har bra idéer ibland!
Och nyligen har jag varit ut med hundskocken i trädgården där de skrämde grannens stackars hanhund... en liten blandning nåt husky/amstaff... det är inte lätt att möta en skock chihuahuor! Men ska sanningen fram så blir han inte särskilt rädd, han står och spanar genom häcken och funderar på oväsendet i grannträdgården. Snällare hund än den får man verkligen leta efter!
 
Vad mer som blir i morron återstår att se! Vetskapen att smörgåstårta väntar är gott nog att börja med.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0