17 dagar kvar!

Om 17 dagar är det vintersolståndet... efter det blir det ljusare igen!
Fram till den ljusare och varmare tiden är det väl bara att överleva på hopp och kärlek, för vintern är ju inte mycket att hurra för.
Just nu är det verkligen att bara göra det mest nödvändigaste, ibland knappt det! Men även björnar går ju i ide.
Idag ska vinterdojjorna på Shalinka! Sen får det bli hur mycket snö och is det vill. Det är guld att det blir nu när den apstora herren kommer hem till jul och jag antar att det ska flirtas och fjantas i hagen då!
Jul... Nu har vi dragit med oss på nya stället, vår gamla morgontradition i stallet! Det GÅR verkligen inte att bryta den! Det är ju faktiskt i stallet som Tomten bor!
Vilka guldmänniskor där som bara hänger på! Det ska blir riktigt kul för vi har inte varit så många de senaste åren.
 
Medan jag körde rejset med morronrutinerna här ute så fnulade jag på hur jag lägger upp att städa tomten. Det bästa måste vara att ta in någon som bara kör bort sånt som ska kastas så slipper jag släpa på skiten ännu en gång. Tanken på att stå och sortera i brännbart, metall osv känns inte så bekväm så jag överlämnar det nog och eftersom man står sig själv närmast finns ju ingen anledning att tro på mirakel på ansvarstagande. 
Jag har fått en del erbjudanden av folk som är nyfikna på att rota så det ska kanske utnyttjas, kanske hittas det en del julklappar i högen om de har tur! 
Men... känner jag mig rätt så väntar jag ett tag till. Ni vet den där dumma tanken man har när man tror att folk ska tänka om! 
Blond och blåögd... det är jag det!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0