Stranden är överskattad!

"Du kan inte korsa en ocean om du inte vågar släppa blicken från stranden!" Christofer Columbus
 

Det kan jag hålla med om!
Strandens trygghet är överskattad...
 
Den kan bli överspolad av en flodvåg!
Den kan bli underminerad av havet!
Den kan drabbas av diverse utsläpp!
 
Om jag blir kvar på stranden så tror jag att jag är trygg och säker men det kan vara en falsk trygghet!
Om jag däremot väljer att ge mig ut på oceanen, på min resa, har jag tryggheten i att jag sitter vid rodret.
 
Öh, ni fattar!
På morronkvisten behövs bara ett ordstäv eller ett citat för att min fattiga hjärna ska sätta fart i filosofiska tankar!
Det är så, tillsammans med kaffet, som jag påbörjar mina dagar!
Nu ska jag lägga hjärnan åt sidan och fylla på kaffe... ta en cigg och flyta på min flotte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0