Sponsrad video- Arla Idrottshjältar

Detta är ett sponsrat inlägg
 
Lyssna på svenska idrottshjältar inför OS
 
Det här låter för mig som en lärande ljudbok!... Typ...
En app med intervjuer och råd, som inte funkar utan att jag rör mig.
 
När vi i familjen pratar om träning (förutom vår bodybuilder) så låter vi ganska nedlåtande. Det har egentligen ingen substans för vi TYCKER om att röra oss och blir rastlösa om vi INTE gör det.
 
Det här är ju ett suveränt sätt att inte stanna upp! Att kunna lyssna på intervjuerna och samtidigt få råd och tips för träning. Nu hör ju jag inte till dem som tränar-tränar, fast egentligen... Jag sitter ju ganska många timmar på hästryggen men har svårt att se något så avkopplande som träning.
 
 
 
Det här kan ju vara ytterligare ett sätt att ta till sig hur andra människor får till det med träning! Dessutom på elitnivå!
För min del som mamma gör jag två flugor på smällen. Jag rör mig, tränar både mig och hästarna och samtidigt utvidgar mina kunskaper i HUR man tränar och HUR man äter rätt.
För det är ju inte bara jag, som tränar på fritidsnivå, det är ju även dottern som tränar väldigt flitigt och ambitiöst! Hon kör ju rätt hårt på gym och bygger muskler. Det för med sig dagliga diskussioner vid matbordet om hur kosten ska vara gynnsam och främja både träning och hälsa. Ju fler in-put desto bättre är det ju!
Nu vet jag ju att just hon lyssnar gärna på musik och då Krewella för att peppa sig till styrka men det här är ju ett alternativ att kanske koppla av med på "avskrittningen" på löpbandet.
Kosten, kan ju vara ett gissel hos ungdomar, då är det bra att eliten säger sitt och ger mig som mamma lite kött på benen att kunna motivera till rätt sammansatt mat.
Om jag sen ser utanför träna som i träning så har vi ju ett annat dilemma i familjen! Vi har ju ADD/ADHD inpetat lite här och där. Det för ju med sig att rörelse är bra! För att få igång ADD är det bra med all slags träning även om det "bara" är promenader... För att stilla ADHD krävs detsamma men då för att förbruka en del av den rastlösa energin.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0