"Morgonstund har guld i mund"

"Morgonstund har guld i mund"
Det känns som om en tandläkare skulle ha kunnat mynta det uttrycket!
Att det skulle vara trevligt att gå upp tidigt är ju en lätt överdrift... åtminstone idag!
Efter middagsvilade nästan hela gprdagen klarade jag lugnt av att sova hela natten men vaknade ganska tidigt och tråkigt nog är jag inte frisk fortfarande!
Men efter en Ipren och 18 koppar kaffe kanske jag kan lura mig och tro att jag är bättre än jag är... och skulle det inte lyckas så hoppas jag att jag får hjälp att stötta ryggstödet i soffan.
För det är jävligt jobbigt att behålla position framför TVn!
Min tandläkare säger att jag spotta ut guldet och göra nåt vettigt istället.
 
Apropå position!
Jag har hört talas om en man som har vaknat ur den maktgalna dimman!
Eller ja, vaknat och vaknat... men han har åtminstone hamnat på kanten där verkligheten måste fejsas!
Ibland känns det som om saker och ting går riktigt bra för vissa och jag låter skadeglädjen jubla tyst inom mig.
Kattens Dagbok är en verklighet som inte alltid känns riktigt sann... men det är den!
Om det är menat så kommer det att ske!
Annars blir det bara en fruktlös kamp att försöka driva något framåt som inte är menat.
 
Ähh... skit i filosofierna!
Nu ska jag företa mig något så trivialt som Candy Crash...
Varvat med min bok ("Vansinne" Dean Koontz) i pannrummet...
Om jag orkar så ska jag fylla på kaffekoppen några gånger till...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0