Peptalk!

Ibland känner jag mig som en idrottsledare... och då menar jag inte som i sportig utan som att peppa inför match!
Som tur är så axlar jag inte rollen ensam utan har god hjälp till det!
 
I vanlig ordning har halva dagen gått åt till att pimpla ikapp mig emed kaffe och nu kom verkligheten ifatt mig. Det ansträngande arbetet med att diska, duscha och handla återstår men jag är övertygad om att jag kommer att klara det.
Jag har åtminstone den förmånen att disken hamnar på hög i hon så när den är sorterad så var det egentligen bara lite att ta rätt på... och duscha... öh... det är nästan överkurs i den kalla källaren!
Sen är det bara handla kvar och eftersom jag har full koll så är det snabbt gjort!... bara jag sätter fart.
Nu har jag peppat även mig själv så "sätt fart, kärring"! Jag vet ju att om jag kommer till skott så kan jag belöna mig själv med bra saker!
Apropå bra saker... jag bara älskar när minstingen blir peppad med snack som:
"Vi hugger dom!"
"Vi bränner stan!"
"Vi blir pirater!"
Hur illa än dagen ser ut för henne så slutar det med fniss  och skratt... vem kan låta bli med den synen framför sig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0