Men va Fan!

Förut var det kondomer med 18-års åldersgräns...
... nu retar jag mig på sketen öl som bara säljs i 6-pack.
I och för sig är det upp till mig om jag orkar klösa sönder plastförpackningen för att plocka med mig det antal burkar jag räknat med att köpa... men i min värld är det inte en valmöjlighet!
Exakt HUR jävla kul är det att brottas med en förpackning i affären!
Resultatet blev en redan öppnad förpackning med 4 bärs i och när jag kom hem upptäckte jag att det var mörkt öl.
Det jag retar mig så kopiöst på är den dubbelmoral som finns.
Det är inte bra att dricka för mycket men vi ser helst att du hellre köper en 6-pack än bara några "lösnummer"!
Fan...
Jaja, det är inte värt att reta upp sig på längre än det tar att skriva blogginlägget så, fine!
 
Hästarna var ena riktiga stressgökar!
Eftersom jag inte mockat och gjort klart innan så blev det nu när de skulle in.
Utanför står Shalinka och tjoar, tycker att jag tar för lång tid på mig.
 
Ni hör!!
Jag har gjort nåt idag!
Jag möttes av den kommentaren: "Du har åtminstone gjort nå", när jag beklagade mig över binnikemasken som vaknat.
Det är ju sant... på sätt och vis...
Jag har fixat med hästar två gånger under dagen...
Rastat Nemi...
Värmt mat i micron... (och dessutom ätit)
Diskat...
... och tvättar nu den andra maskinen tvätt.
Men i ärlighetens namn så är det knappt så jag har gjort mig förtjänt av maten:
"Den som inte jobbar ska inte heller äta!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0