Grått och trist!

Då är det skönt att man kan sitta inne.
Det har blivit gjort en snabbvända på stan och kvällsmaten planerad.
Vad sägs om fisk i ugn med gädde, färsk spenat, tomater och räkor? Och till det kokt potatis.
Som alternativ blir det fiskpinnar som vanligt till dem som inte äter "blandad" mat.
 
Dagen har fortlupit lite bättre än jag trodde ett tag. Det blev en snabbdipp tillbaka till den dagen då jag klev in i Jozz...Olivias lägenhet efter hennes död. Det är otroligt hur den känslan kan komma tillbaka med samma styrka fortfarande och jag känner att den kommer nog inte klinga av heller de stunder som jag ramlar tillbaka.
Som tur är har jag en strategi med min "lista"! Den fyller jag i mentalt i två kolumner.
En sida med bra saker och en med dåliga, oavsett styrka...
Och vet du vad!
Den braiga sidan vinner var dag över den dåliga! Men förmågan att känna glädje och smärta i samma proportioner är lite svårare.
Nu är målet att låta det gråa och trista ge mig andrum för att lära mig våga glädjas och det KOMMER jag att lyckas med!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0