En vanlig morron!

En vanlig morron här i huset är att gå upp halv 7, äta frulle med Anna för att sen väcka de andra två ungdomarna.
Att kunna drälla i pälsen ett tag innan hästarna ska ut och sen kunna åstadkomma något vettigt... kanske.
Idag hade jag tänkt att inleda ett projekt och uppstarten blir att bjuda in mig på kaffe!
Det låter som en lite skitgrej men såna aktiviteter har blivit ganska tuffa att ta tag i!
Det är svårt att komma till skott att företa sig något utanför husets trygga väggar så nu är det definitivt dags att ta saken i egna händer och börja sakta men säkert.
Jag behöver styra upp en annan säkerhet och det är dags nu!
 
En del händelser visar mig lite hur det egentligen ska gå. Det är något som diskuteras, hur ödet styr vår väg och visar den rätta! Men att det ska vara så svårt att böja sig inför det!
Man får skylla sig själv ganska bra när man inte väljer den dörr som står vidöppen utan försöker forcerar andra, låsta dörrar med våld.
Det visar människans natur väl, hur hon försöker gå framåt enbart på sin vilja.
Det är ju faktiskt ingen motsats att bara vänta och se för att kunna glida fram istället för att med vilje ta den riktning som är jobbigare bara för att ha rätt!
Jaja, jag är väl människa och agerar efter det men liiiite mer intelligens borde jag ju ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0