Dagens planering!

Jag i pannrummet och den andra på toan!
Det är så vi planerar dagen här i huset.
Tydligen så ska Anna till gymet nu på morron och det är förundransvärt hur hon planerar hur vi lägger upp skjutsar mellan skola/stall/mm... det finns en insikt i att det inte bara är att köra omkring planslöst.
Tidigare har det funnits en nonchalans mot mina argument att spara lite på drivmedel men av någon outgrundlig anledning vände hennes inställning markant i höstas. Min teori är att hon upplevde att hon behandlades respektlöst och försökte vinna mark.
Nu kvarstår "bara" de där divafasonerna som uppstår när hon pumpat upp sig på gymet och är så taggad så hon är färdig att spricka.
Gårdagen visade livets tålamod... att saker löser sig om man är på rätt väg. Nu gäller bara att orka med och invänta nästa vägvisare.
 
När jag är färdig med hästarna så kommer Natanya ett tag! Vi ska ut och fika en sväng vilket kommer att gynna henne i längden! Hon bygger upp en hemlängtan som inte blir nyttig i längden när det är begränsat med hempul en gång i veckan. I den frågan kan jag bara ge en eloge till de berörda som förstår nyttan av att sopa lite rent framför hennes fötter för att hon ska ha space att utvecklas i rätt riktning.
 
Andra planer för dagen? Näää...  det kan jag aldrig tro.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0