"Älska vind!"... hata elbolag...

... eller kan det här vara ett alternativ?
Jag är inte ensam åt att kräkas över elbolag som ringer och vill sälja deras "billigaste alternativen". Om jag ska lyssna på telefonförsäljarna så är alltid deras bolag det absolut billigaste, nästintill gratis.
Åtskilliga gånger har jag gått på den lätta och bytt bolag eftersom just deras pris per kilowatt är mest fördelaktigt. Och om jag väljer att låsa upp mig på ett visst abonnemang så får jag ännu billigare!
Åtskilliga gånger har jag i efterhand suttit och känt mig blåst ("Älska vind!)... och varför?
Jo, jag fattar ingenting av vad jag egentligen köper...
 
Om jag kan betala efter hur stor bostad jag har istället för vad jag förbrukar... vad kan ändra sig?
Inget tillsvidarepris utan jag betalar vad jag köpt!
Om jag nu ska låna mitt öra till ett elbolag så är det just det här!:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0