Satan, vad kallt det är!!

Vilka isvindar det blåser!
Inte ens stallet har varit ett nöje idag... annars brukar det varaskönt att skrutta därute.
Men hästarna ska ha sitt och det har de fått. En halving Multivitaminjuice har de också fått dela på i hagen. Gissa om det blev populärt!
Tur att en annan är stor nog att ställa sig mellan de tre hästarna och hävda rätten att bestämma vem som ska ha huvudet i hinken.
 
Annars har dagen varit lite som den brukar.
Ett lyckat tandläkarbesök på förmiddagen och allmänt lugnt har varit som balsam för själen.
Den smörjan vill jag ha mer av!!
Lite lagom med skjutsande och nu känns det som om jag är rätt klar med mina göromål!
Armen/axeln är fortfarande bajs men det hoppas jag bota med Diklofenac som jag har hemma, annars är det amputation som gäller... eller åtminstone bara en förnekelse av det onda för nu är jag trött på det!!
 
Jag har även hunnit med lite filosofiskt tänkande angående visioner...
En vision är ju något man förväntar sig ska kunna uppfyllas.
När visionen bara får vila i sin linda är det bara en dröm.
Och en dröm är ju... just... bara en dröm...
Men visan kan ju faktiskt dras baklänges och ett engagemang kan ju få en dröm bli till en vision och sedemera en verklighet!
Kanske något att ha som syssla de sömnlösa nätterna, att sortera sina drömmar, visioner och sin verklighet!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0