Vem äger sanningen?

Naturligtvis gör jag det...
Eller, ja... åtminstone MIN sanning! Hur din ser ut har jag ingen aningom!
Sen äger jag andra sanningar... men dessa vet jag inte om förrän jag fått facit i hand... ALLA 118 miljarder gånger!
Men ska jag vara ärlig så är jag inte ens intresserad av sanningen!
Tänk, vad konstigt... det är inte mig som jag sätter främst!
 
Fast sen å andra sidan så finns det ju en hel del sanningar som är ganska roliga... som det här med Tourettes Syndrom...
DEN kan man ha rätt kul med... förutsatt att de rosa rosetterna sitter i håret.
Sanning är  ett ganska slitet begrepp... och dessutom är det lätt att bäst-före-datumet går ut kvickt. För att inte tala om rötmånaden... om man glömmer att förvara den på lämpligt sätt!

Jävla slitet begrepp kan man ju tycka... eller nåt sånt... elller va?
 
Hur som så är det sant att det är midsommarafton imorron!
På sant!
Vi tjyvstartade redan idag och drog iväg till Herrfallet och grillade med lilltösen.
Hela familjen följde med mangrant och till den räknas naturligtvis även Camilla och Emilia.
På sant!
 
Familjen är också ett luddigt begrepp...
Vem hör till familjen... på riktigt...
Mamma, pappa, barn?
Är det en sanning??
Eller får man räkna med de människor som finns där på riktigt?
De som faktiskt åtminstone bitvis har läst av en in under skinnet...
 
Den närmsta familjen... redan där blir det luddigt hos oss med extraföräldrar och bonusbarn både härsan och tvärsan...
Vem bestämmer vem som äger?
Eller kan det helt enkelt vara lika med familjen som med sanningen att den är formbar och föränderlig... biologin till trots...
 
Jaja... nog svamlat på kvällskvisten...
Det var nog en uppvärmare inför sillen i morron...
För sill!
Det måste man ju äta på midsommar!
På sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0