Vad bådar vårstormarna?

Vilket stormande det har varit den sista tiden!
Hästarnas hö har blåst ur hagen nästan innan de har ätit så en del dagar har vi nästan stått och matat dem. Vi som utfodrar ganska få gånger per dag har fått lagt ut hur många gånger som helst för att de ska ha haft hö att äta!
Alternativet har ju varit att ta in dem för mat men eftersom hästar ändå ska kunna gå och pilla i hö i princip 24/7 så är det inte ett gott alternativ för oss.
 
Igår var det riktigt BRA väder! Eftersom Emilia var iväg på något så trivialt som att umgås med sin familj valde jag att rida Shalinka. Det blev en tur för oss gammeltanter på Ängslogevägen som helt har tinat! En del stora vattenansamlingar finns kvar men inte mycket. Hon och jag vädrade känslorna i några galoppvändor och eftersom jag var på det humöret så provades det även en galopp hemåt. Det gick riktigt bra!
För en tid sen så hade det aldrig fungerat. Hon har varit så jävla taggad så fort tempot har ökats lite. Men nu känns hon som en Godbyhäst som kan behålla sansen rätt bra.
 
Idag förväntar jag mig fint väder med. Behöver lite solsken i livet.
Hästarna ska tas omhand och det visar sig var-när-hur som vi orkar. Det är så skönt när man kan välja vilken tid man fixar dem! När stallet ligger på så nära håll blir det lätt många vändor på en dag för att fördela jobbet.
 
Men nu är det påtår på frukostkaffet som gäller...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0