Vad mer?

Just nu finns det inte många sidor som kan fyllas med positiva saker!
Därför tänker jag rabbla dem först för att själv komma ihåg att det finns bra saker i livet med.
 
Det som är positivt är mina barn!!! <3
Jag älskar dem så högt att de aldrig kan ana!!
 
Och utan älsklingen skulle jag inte klara allt som uppstår... och så skönt när han och grabben är här med lite stadga i tillvaron!
 
Det går faktiskt bra med hästarna!
Efter några vändor med seriös träning och dessutom ett pass i paddock har både jag och Emilia nöjt konstaterat att det är väldigt duktiga små köttbullar vi har!
 
... och bilen går bra...
 
Typ...
 
Men sen känns det bra motigt på  de flesta plan.
Det som KAN höja känslan är att det KAN utvecklas till bättre!
Skolan börjar ha en viss förståelse och även om jag får infinna mig där var och varannan dag så KAN det bli bättre!
Men att som förälder behöva sätta sig en lektion med sitt barn för att hon är otrygg utan lärar, noll-koll på grupprum osv... det är inte helt ok.
Efter 40 minuter konstaterade jag, dotra och hennes klasskompis som var lika utsatt att jag KAN inte ruska fram mina gamla engelskakunskaper så fort. Men lite blev gjort och principen blev uppfylld: har man lektion så jobbar man...
Idag blir en annan dag! Efter eget jobb från dotra där hon lyckades sitta i storklass en dag och helt slut... den andra dagen med undran "var ska vi vara? vem är läraren?" som sockså slutade i helt uttröttad tjej... och tredje dagen hemma med ont i huvudet...
Vem blir förvånad!
Om det där vore vår arbetsplats... Brist på stöd och respekt...
Då skulle varken du eller jag gå till jobbet särskilt länge!
 
En annan grej är ju mediciner!
Jag behöver nog en signeringslista hemma snart!
Pannrummet börjar se ut som ett smärre apoteksförråd!
Men jag har ganska stor tilltro att medicinerna kan hjälpa till att ta udden av det som skapar kaos!
Just det, idag blir det Bup också!
Bup är en bra instans där man kan lyfta de frågor som poppar upp!
Det är ett ställe med människor som förstår att den "uppsudsige, ouppfostrade, aggressiva" kanske inte är just det!
Där förstår man att ibland finns det fog att se bakom den attityden, för det FINNS en orsak att allt blir tok!
 
En blogg som jag vill rekommendera i det är:
http://kungoverlivet.wordpress.com/
 
 
En samling människor som lever i samma vardag!
Som förstår att barnen har det svårt!
Och att som förälder kan man i perioder bara finnas!
Att vardagen inte alltid är så enkel!
 
Ja hua, sen har vi min tös...
 
Det är dags att tända ljusen i mörkret så hon inte "går vilse"... eller är det i själva verket VI som inte ska "gå vilse"??
Saknaden gnager som en fet kloakråtta i mig...
Men saknaden får mig också att ge energin till mina flickor som behöver det!
Sen är det inte mycket energi kvar till resten men jag hoppas att det räcker några år till!
En annan gång, i en annan värld... där finns det energi som aldrig tar slut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0