Lugna, trygga Arboga!

Det är så skönt att höra att många vuxna är på stan som läget ser ut nu!
Frågan är bara om de vuxna har stake nog att kanske ingripa om något händer...
Som sagt... sköt dig själv och skit i andra...
 
Med andan i halsen... typ... fick jag situationen berättad för mig...
Stulen sprit... öl inhandlat på Coop...
Blandning med vad?
Känsloutbrott... med råge...
Kl 19 en söndagkväll...
 
De ungdomar som var på plats hade handlingskraft och ringde blåljus när läget blev ohållbart... men under väntan av dem krävdes handkraft för att reda ut situationen...
Det var tur att de klarade det...
 
Nu var inte jag heller där, jag hade tagit ledigt från tjänsten som mamma och låg i badkaret för att få upp värmen i kroppen... trodde den tiden skulle vara lugn och att skjutsning skulle komma senare...
Men när jag undrade så fick jag höra att flera vuxna passerat utan att ingripa...
Kan det vara så att människor blir rädda när det är lite stökigt?
För vi har ju ändå ungdomar att göra med... hela 13 år och uppåt...
 
Men ikväll vet jag, jag finns tillgänglig för mina barn oavsett tid... vad som blir med andras kan jag inte svara för...
Klimatet är nog denna i vårt fina Arboga...
Låt var och en ta rätt på sin egen skit!
Om du inte har jackan som bekräftar att du är vuxen på stan behöver du inte heller ingripa...
Livet blir  lättare om man blundar, ska nog göra detsamma jag med!
 
Men slutklämmen blir ändå!
Jag är stolt över mina barn som kan komma hem och berätta hur de hanterat svåra situationer!
Det händer ganska ofta!
Jag har upptäckt att de blandas ofta in när det är jobbiga situationer men det beror uppenbarligen på att de inte lärt sig vara vuxna och blunda!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0