Varför blir jag grinig...

... när tre tonåringar rumlar om på övervåningen under natten???
De låter! Alltså lever de!

Men jag skriker ganska duktigt efter sömn. Det har blivit bättre med den varan nu.
Jag antar att om man inte får sortera tankarna i sömnen så blev man väl tokig nu... på riktigt...

Håller på att krångla med bostadsbolag ock dylikt...
Jag presenterar mig med förnamn på de flesta ställena, samt att jag representerar ett dödsbo...
Igår fick jag till svar när jag förklarade att personnumret inte tillhörde mig:

"Men är inte Olivia dä så jag kan prata med henne?"

Nää... då hade jag ju inte ringt...
Jag undrar hur mycket som går in vid en presentation... jag tycker ändå att myndigheter ska höra vad jag säger för det beskriver kanske ärendet rätt duktigt...

Och igår "godkände" även Maria den fina plats som vi valde på kyrkogården! Det känns skönt när man kan bocka av något som stått på måste-listan.
Vi var även iväg och handlade, handlade på oss en del till "förtäringen" efter begravningen.
Det kommer ju att bli i Burning Wheels lokaler. De är så vänliga och ställer upp med både lokal och bar.
Som tidigare nämnts så har ju Jozz...Olivia pratat om gravöl och då ska det bli så!!
Jag tror att en del får för sig att det är vanhedrande... men vi ska ju komma ihåg VEM det är som vi hedrar!
Och vem VAR hon!
Och vad ville HON!

Jag tror att det blir bra för de flesta... Vi kände väl Jozz...Olivia ganska väl men från olika håll...

Jag har dessutom använt Facebook för att hitta av hennes vänner! Och ibland har det känts som om jaag spammat folk till höger och vänster...
Om jag har tänkt fel så ber jag om ursäkt men det är en av möjligheterna att nå till dem som bör veta!
Där är det så skönt att få respons i meddelade att det var bra att kasta ut en förfrågan!
Och det känns bra att vännerna kommer på den sista "festen"...

Det känns ännu bättre när jag ser att en del av vännerna njuter av att få tillbaka kontakt med de gamla...
Ta vara på detta!! Jag tror det kan bli bra av det!!
Jozz...Olivia kommer också att vara med, på sitt sätt, när ångest och tråkigheter laddats ur och lämnat hennes energi fri!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Tarja, du ska veta att även om jag inte är så flitig att höra av mig så följer jag dig på bloggen varje dag. Du skriver många kloka ord och formuleringar som får en att både bli tjock i halsen men också att få en liten liten inblick i hur det kan vara att hamna i en situation som din. Vi andra kan ju bara spekulera.. Om du någon gång skulle vilja och orka så skulle dina inlägg säkert kunna bli till en bok om Jozz..Olivia, kanske kan lindra lite även för andra eller upplysa lite för andra om hur det kan vara.. eller? Kram!

2012-03-01 @ 15:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0