Planering för begravning...

... känns så mycket lättare när vi har att göra med människor med stort hjärta!
Det här kommer att bli bra, det känns som om jag lugnt kan lämna över nu för D att planera resten.
Han är verkligen duktig på att lyssna av hur vi menar!

Begravningen kommer nog att bli ett bra avslut på Jozz...Olivias vandring även om det är tragiskt att vi MÅSTE ta avsked redan nu.
Det var ju inte meningen att jag ska organisera det här, det var meningen att de 5 skulle bli osams över hur de skulle dumpa käringen i sopsäck...

Men nu är det ju som det är och hur gärna vi än vill "gör-om-gör-rätt" så KAN vi inte...
Jozz...Olivia ska få vara med oss och styra upp det som finns kvar, för det är inte så lite det!
Kramtaget om hjärtat kommer att finnas kvar länge antar jag men mina 4 som är kvar ska veta att vi alla kommer att röra oss framåt...

"Upp"... när jag tänker på min familj....
"Ner"... när jag tänker på henne som lämnar det fysiska jordelivet...
"Upp"... när jag tänker på lärdomen som Jozz...Olivia lämnar efter sig...
"Ner"... när jag inte kan bekräfta och rådfråga henne...

Nu måste vi gå upp-upp-upp... för nästa vecka kommer vi antagligen att dimpa en vända...
Men alltid nära... alltid i minnet... alltid möjligt att fortsätta med närvaro...

Min familj!!! Ni betyder allt för mig! Alla som ingår i den, i vilken form som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0