Pillar lite här...

... och pillar lite där...
Det är inte mycket som blir gjort.
Jag borde ta och plocka undan lite...
Men begravningen tar överhanden... men egentligen är det alla tankarna på Jozz...Olivia som snurrar.
Jag fick ett samtal idag av en kurator. Ett av Jozz...Olivias brev som kom var en uppmaning att ringa och boka tid.
Jag ringde och lämnade namn och telefonnummer igår och idag ringde kuratorn upp.
Återigen fick jag träna på de hemska orden: "Hon är död"

Jag har även fått andra papper som gör att jag kan påbörja bouppteckningen...
... Och jag och Maria har varit och handlat skrot...
Fortfarande släpar jag hem mer för planering inför gravölen... jag känner mig inte färdig än...
Blir man någonsin det??
Jag undrar om jag kommer att klara av att arrangera en tillställning där vi ska ta farväl och minnas min dotter...

Naturligtvis kommer jag att klara det!
Vår känsla för vad Jozz...Olivia har sagt och
vår känsla för hur vi känner henne kommer att leda oss helt rätt...
Vår känsla för att våga be hennes vänner om hjälp och råd kommer också att bära frukt!
Naturligtvis klarar jag det!

Men nu ska jag se till att göra som min medmamma borde: Lätta på röven!
NÅT ska jag väl ändå kunna uträtta idag!
Jag kan BTW fortsätta att prata med Jozz...Olivia medan jag städar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0