Checklista!

Tänk att behöva rabbla en checklista för att konstatera att det som ska bli gjort verkligen BLIR gjort!
Idag var orken slut när checklistan var genomgången.
Anledningen till det är rätt trevlig! I natt kom dotra hem från konfirmationsresa. De har varit i Polen några dagar och flygit...
Gissa om tankar har farit när jag tänkt på henne i planet...
Men hon kom hem helskinnad och hade haft en helt ok tripp!
Eftersom vi påbörjade planering inför storhelgen så tog jag mig i kragen och åstadkom lite praktiskt, handlande i 14 affärer... typ...
Egentligen har vi sagt att vi ska göra det tillsammans men om jag är så förbaskat trött så antar jag att älskling är 20 gånger tröttare då han går upp kl 5 och då FÅR man ta det lite lugnt efter jobb!
Det känns som om det är dags för mig att komma igång "på riktigt".
Mycket har bara blivit flytande i ett ingenting efter alla sorger med barnen! Men nu är det dags, kanske...
Det är inte rättvist mot älskling att han får ta så mycket. Vi är ju ändå två som ska dra åt samma håll! Men ännu har jag inte hört något gruffande från hans sida så det lär ju inte finnas nåt även om jag kan tycka så...
Hur tufft och dant det än är så älskar jag HELA min familj! Med alla runt omkring mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0