Spekulationer 2

Kan man annat än spekulera så här på morronkvisten? Inte funkar hjärnan till mycket annat, inte...
Jag tänker på det där puckot som brakade loss på ön i Norge...
Då spekulerades det hej vilt och det första som kom upp var att det var terrorister.
Det första folk tänkte var att det måste vara utlänningar!
Nu är det ju lika här fast åt båda hållen. Jag antar att vi kan lägga ner engagemanget här eftersom det "bara" rör utlänningar... eller just ja!
Jag glömde... det är ju hårfärgen...
Inte för att jag vet vilken färg det rör sig om men mina spekulationer är inte ens svart-vita på morron...
Den där dåren i Norge... Vilken flopp när han var landsman!!! Det var rätt så kul!
När ett folk inte räknar på annat sätt än ett rasistiskt tänkande och tillskriver händelsen som terror så ÄR det rätt kul när det är likasinnad som är våldsmannen.
Nu kommer det en till från samma land... eller vänta... det är nog fel färg igen...
Aja... det är väl inte så noga bara någon får skulden...

Usch, nu har jag varit dum... igen...
Jag ska kamma håret, skaffa mig ett jobb (eller åtminstone åka dit) och bete mig som folk...

En sorgsen tanke sänder jag till mamman och barnen som ingen lyssnade på (om det nu var så)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0