Nu blir det storsläggan!! Sarah går in i sommar!!

Idag är det då första dagen på vårterminen och jag tänker börja med storsläggan!
Förra terminen fixade vi med skohorn, horn i pannan och envishet.
Tjejernas humör fick vi ordning på på det mest uppenbara sätt... att jag är så dålig i mitt kuratortänk att jag inte upptäckt orsaken för länge sen!?
Men nu har vi stöd från de flesta håll och skolan är förvarnad om behovet som finns. Den ena med ny lärare vilket jag hoppas att funkar bra! Det blir sista terminen och det vore synd om den förra terminen gick till spillo.
Förra terminen fanns en lärare med som verkligen fick ordning på eleverna på rätt sätt. Och jag sätter min tilltro till den nya då det faktiskt blev en med specialpedagogutbildning. Hade det inte blivit det så fanns det en b-plan redan!
Den andra ska få resurser och det är lovat från skolan redan innan jul. Nu återstår bara att se hur mycket de håller. Jag antar att en anmälan kan behöva gå iväg innan skolan faktiskt följer sina skyldigheter gentemot de här eleverna med särkilda behov.

I juli, nu 2012, träder nya bestämmelser i kraft! Jag läste att Lex Sarah kommer att gälla skolan med då!
Det är ju faktiskt inte en dag för tidigt!!!


Den tredja i tjejskaran har som mål att höja sina betyg... jag kan ju tillägga att de redan är kanon!
Grattis, till generna...
Nu hoppas jag bara att hon inte ställer FÖR höga krav på sig själv! Det är den stora faran!

Aja, nu är det stalldags för att sen besöka skolan innan jobbet som börjar kl 10.
Jag, tidsoptimist??
Nääää....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0