Jaha... dags att bada ut julen!

Skönt med helg igen!
Den här gången utan att behöva ta semester... det är rätt schysst att jobba natten mot en sån här dag då jag sen slutar kl 10.

Vi har diskuterat trettondag jul. Om jag inte är helt lurad så finns det gammal tradition att då badade man efter jul.
Kan det stämma? Eller har jag skurkaktiga vänner som driver med mig?
Det kanske vore en idé, att bada ut julen... Kanske skulle klämma på bastun ikväll och passa på att tillaga kvällsmaten på aggregatet.
Vad finns det annars för tradition kring trettondagen? Kan någon upplysa mig?

Jag har gjort ett inköp efter ett tillskott... undra om jag ens törs visa min familj det! Njaa... jag väntar nog lite.
Den känslan är väl rätt korkad men jag ska behålla den ett tag. som förälder är det så lätt att tänka på barnen i första hand och sen sig själv. Att det ska vara så svårt att unna sig själv något!
Jag tränar emellanåt när vi åker till shoppingcentrum... jag tränar på att INTE titta på kläder och dylikt till ungarna utan till mig själv i stället.
Fast nu har ju tjejerna egen ekonomi för att handla sånt. Så egentligen BORDE jag inte behöva men det är nog så att ungarna befinner sig rätt nära i tanken allra helst om de inte är med ute och far.

Då får vi väl se hur och när jag avslöjar mitt inköp.

Sist jag handlade så, fast det var ju ändå till hela huset, var för någon vecka sen. Då skulle jag dammsuga efter Maria och det var tvärstopp i röret!
Istället för att bli förbannad och kasta ut den jävla snabeldraken ute i regnet för att dö så ställde jag den i hallen åt Kai att fixa... Själv åkte jag ut till ÖB och köpte en ny...
MEN! Vi behövde faktiskt en dammsugare till! Den som bodde på övervåningen hade lämnat in för gott med brustet hjärta... eller var det överhettad motor? Ah, same shit...

Slut på babbel för tillfället!
Nu ska jag ta vara på den lediga tid jag har idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0