En timmes samtal...

... med Försäkringskassan är avklarad!
Att söka vårdbidrag är inte det lättaste och att sen kunna formulera sig om problem som uppstår som är orsakade av en diagnos. Jag måste i det här lämna en eloge till en duktig medarbetare på Försäkringskassan som orkar gå in på djupet med att utröna frågan!

Det som är svårast är ju att förklara vilka referensramar man har som förälder till barn med problem... dåliga dagar och bättre dagar...
De dåliga är ju för en annan dåliga på riktigt!

Jag har på morgonen haft ett samtal med en annan förälder som också lever med en oro för sitt barn. Vår fundering blev:
Hur många familjer finns det där den här oron blir påtaglig? Och hur många står ensamma med sin oro?
Jag antar att det är en hel del som befinner sig på randen av hur mycket man orkar och jag hoppas verkligen att INGEN står så ensam att det inte blir uppmärksammat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0