en ledig förmidddag...

... men som vanligt en hel del inbokat.
Nu ska barn in till sjuksköterska och senare till andra möten.
En annan ska drälla en stund ute i stallet och vädra ur den dammiga hjärnan med läkande stallukt.
Igår fanns det tydligen glada hästar... FÖR glada, enligt Spindel-E. Det är nog hög tid att börja ställa krav på köttbullarna.
Ett nytt bett är införskaffat till Shalinka på rekommendation av vår duktiga hovis och det är dags att se inverkan på det.
Tanken är att byta muskelkraft till teknisk verkan. Bettet vi skaffat är ett Kimblewickbett och det verkar ok som jag hört om det. Annars är vi rätt restrektiva på att betsla upp men om alternativet är en häst som envetet förväntar sig att sättas på plats med styrka så föredrar jag nog en lätt hand och lite skarpare bett.
Jaja... den andra, köttbullen, han kan vi ju ha vad som till. Den töntburken bara gör som man säger och blir chockad själv om han någon gång får för sig att "flippa". De gångerna är skrattretande när man jämför med de hästar man ridit som flippat på riktigt.

Sen blir det då Köping vid lunchtid... och efter det kvällsjobb igen.
Apropå jobb! Jag har hört om en ung grabb som fått jobb inom produktion! Utan utbildning och knappt myndig så har han en enorm lön! Den ligger efter skatt på mer än vad jag som vårdare har INNAN skatt!
Vilken skillnad det är! Men egentligen förstår jag, arbetet med människor inom kommunen är det ju ingen förtjänst med så varifrån skulle lönerna kunna höjas till den grad.
Undrar om man har en utbildning inom fel yrke! Då är det lite synd att det är det yrket som ligger varmt om hjärtat...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0