Dagens Bravader

Hittills har vi klarat av Bup, provtagningen (efter 2:a försöket), McDonalds, stallet, tandläkare och Netto...

Bup gick som förväntat! Överläkaren är en pärla på att förklara för barn varför det blir problem! Och han är riktigt duktig på att låta barnen förstå att det är inte deras fel att det blir som det blir utan det är de vuxna som inte förstår att bemöta på rätt sätt...
Skolan är redan informerad om åtgärder som måste vidtas redan vid terminsstart och möte kommer att bli efter januari.
Natanya har fått information och jag har fått pepp!
Tackar och bockar till de underbara människorna som jobbar där!!!

Provtagningen då... 2:a kollen om borrelian gett sig eller om jag behöver döda den med mer penicillin. JAg var helt övertygad om att jag hade tid på lab i Köping men så var inte fallet! Jag hann tillbaka till Åbågens med bara 5 minuters försening.

Naturligtvis blev det en snabbfika på McDonalds efter sista Bup-vändan... som blev snabbt avkortat efter ett samtal från stallkollega.

Stallet... Calle den drummeln!!! Nu har han sträckt sig efter en höbal, genom boxdörrsöppningen... så hela dörren har lossnat upptill, fastnat och Calle gick inte att ta ut.. Nu pratar vi gedigna dörrar som väger bly och vi töntburkar fick fixa ut hästjäveln genom att öppna åt fel håll och använda låsbulten vid öppningen som gångjärn. För att få ut kraken som höll på att skita ner sig när dörren öppnades åt fel håll så krävdes grimma på och ett stadigt tag.
Därmed gratulerar vi Kai som av Calle fått den stora äran att slita häcken av sig med otymplig boxdörr! Och ett grattis till Emilia som får hjälpa till!
Och synd... synd att jag måste jobba...

Efter stallet hem och byta unge och rejsa till Åbågens... igen... denna gång till tandläkaren.
Den bokade tiden var 11.35 och vi var där lite tidigare. Då är det inte kul att höra att tandläkaren ligger efter och att vi antagligen kommer att få vänta extra!
Men! 11.50 var Anna klar!!! Tandläkaren rotade, räknade och tittade... Anna fick en hel del beröm för sina tänder och han tyckte att Anna skulle fortsätta som tidigare. Ingen tandsten, inga hål och bara bra!
Väl ute fnissar Anna glatt och säger att hon varit skitnervös för tandläkarbesöket. Tydligen har hon, mot sin vana, slarvat under hela jullovet... borstat tänderna ett par gånger...
Aja, hon har lagt grunden med sin normala noggrannhet och det är hon medveten om...

Nu ska jag snart ta det lugnt, åka till jobbet och vila upp mig till kl 21...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0