Bästa Donken till kvällsmat...

... efter tjat från Maria.

Maria lyckades palta sig med till stallet för att få ordning på hästarna. Vi fick in tre blöta hästar som stått vid gaveln och tröttnat på snöfall. Calle har jag hittat orsaken till hältan nu, på riktigt. Han har gjor "nåt" ovanför framknäet. Antagligen har han varit och gafflat med tanterna som tröttnat på hans bossfasoner... Nu är det avvakta som gäller för det tenderar till att hältan ger med sig dag för dag.

När jag presenterar mitt och Kais förslag till kvällsmat som löd: Pizza, kontrade hon genast med: Donken..
Aja, Maria fick till uppgift att samla in från övriga familjen vad de önskade därifrån.
Morsan och Maria åkte glatt till Donken med skitluktande kläder och Maria konstaterade utanför att hon hade pyjamasbyxorna på sig. Är vi rumsrena?? Näää... inte alltid.

Nu ser jag att minsting känner sig lite undanknuffad av diverse "pipel" men det är ju bara att vänta av mindre tänkande varelser. Egentligen skulle jag låta detta vara osagt eftersom jag inte är helt hundra på vad som ligger bakom men det känns som om vi har lite hum om det...

Men det spelar ingen roll! Detta år går vi in i med en ny sammanhållning som inte tidigare funnits och det vill inte säga lite!
Tack alla som bränner på utifrån! Vår energi ökar i takt med det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0