Att vara stark...

... betyder inte att man klarar av allt!
Att vara stark betyder inte att man ska fixa allt ensam!
Efter en diskussion snurrar naturligtvis tankarna i huvudet. Hur många finns därute som måste vara stark... och dessutom ensam!
Den som sitter med tvånget att vara stark har troligen även andra som behöver stöttning. Mina tankar leder in mig på banorna att varför är det de med mest omkring sig som drar till sig andra med problem.
Svaret på detta är i mina funderingar att den som har alla dessa bekymmer är också den som har förmågan att se andras. De har förmågan att förstå av den enkla anledningen att verkligheten de lever i ÄR bekymmersamt!
Den som upplever sig ha färre problem har ju därmed svårare att få kläm på att en verklighet är inte den andra lik!
Det är så lätt att fördöma den som inte orkar... fördöma innan det blir synligt HUR mycket som tjockar till sig kring en och samma person. Även om det är andras problem så läggs detta i ryggsäcken.
Nu kan ju tyckas att var och en har ansvaret att säga ifrån när de inte orkar med andra men DET är ji INTE att föredra!
När vi inte orkar med andra, VEM ska då hjälpa vem???
ALLA är ansvariga för alla för att ett enkelt samhälle ska fungera.
Nu ser ju inte de krassa verkligheten ut så utan huvuddraget i dagens samhälle är ju att "sköt dig själv och skit i andra".
Den som vill hjälpa, vågar inte... och den som borde hjälpa VILL inte...

"Ensam är stark!"
Det är väl en av de sämsta uttryck som någonsin myntats!
Vi måste vara lite snabbare att finnas tillhands!
Om jag hjälper dig så hjälper du någon annan som i sin tur hjälper en tredje...

Om jag är blond och blåögd??
Jag känner mig rätt naiv och dum redan när jag skriver detta då jag antar att det är en utopi...

Kommentarer
Postat av: Malin

Poäng har du iaf :)

Nu är jag insnärjd i bloggträsket jag med haha

Kram

2012-01-09 @ 06:50:55
URL: http://www.nattstad.se/Tjingeling197

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0