Väntar på skitjobb!

Och innan dess är det baaara "ta't lugnt" som gäller!

Emilia och jag har bestämt att vi ska ta ur permanentbäddarna i boxarna FÖRE vintern! Förra året stod vi framåt november och blev chockade över hur långt fram det där "sen" hade gått!
Men i år ska det ske NU... inte SEN...

Torsdagen blev den sista dagen av den jordiska vandringen för Jozz...Olivia.
Då var vi närmaste med henne till gravplatsen där jag lade i urnan...
Urnan som innehåller det som är kvar av min förstfödda dotter... jag har fött henne och jag har begravt henne...

I väntan på den beställda gravstenen så har Natanya gjort ett kors till Jozz...Olivia. Naturligtvis kommer det korset att få vara kvar även sen. Korset är en gåva gjord av lillasyster från oss alla och i det korset finns nog våra känslor samlade.
Själva gravsättningen gick som förväntat!
Vi möttes av Jozz...Olivias urna i kapellet, på ett bord med ett tänt ljus på vardera sida.
Därifrån följde vi henne till graven och tog ett farväl innan urnan blev sänkt på plats och blommor fick följa med ner.

Senare på kvällen var jag, Natanya och Maria dit och kontrollerade att graven var igentäckt och även för att tända en lykta för att sprida minnet i den dimensionella världen.

Om några dagar kommer vi att få sällskap på gravplatsen. Då är det årsdagen för Marias vän som har sin plats alldeles i närheten.
Jag antar att det blir många besökare om de inte väljer minnesplatsen i stället...
Vi minns och vi känner...


Kommentarer
Postat av: Vixina

Fy fasen. Kan bara tänka mig er plåga. :( Hur är det med spökerierna?

2012-04-23 @ 09:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0