Stormsöndag!

Vilket skitväder det är idag! Det stormar och regnar. Hästarna gick tydligen frivilligt ut i eländet...

Adventsljustaken har hittat sin plats i förnstret och en ljusstake på bordet väntar till kvällen med att få första ljuset tänt. Vi får se hur ljusen vågar att tändas då kattkräket har dille på att stryka omkring på bordet när det vankas mat/fika/allmänt ätbart. Jag har också tagit fram en del sk kattsäkra ljushållar från Partylites kollektion som vi kanske törs tända ibland. Annars får det nog hållas till dem på väggen, om vi kommer ihåg dem.

Igår kväll fick vi överraskningsbesök! Jonna (Kais lillasyster) ringde! De var på väg hem till Södertälje från Lindesberg och tittade in på snabbfika. Med sig hade de en låda vörtbröd som Robban bakat!
Vågen till Robban!!
Det är så kul när det kan bli spontanbesök! Nu är det väl våran tur att titta in till dem i Södertälje... när vi ändå har vägarna förbi... på väg till, typ Dollar$tore...

Leran letar sig glatt in när hundarna har varit ute... Fan för den här årstiden!! VARFÖR kan det inte bara vara sommar jämt!!
Men nu är det bara 4 månader kvar till våren och snön och kylan har inte kommit än. Möjligheten finns då att vi överlever den här vintern med... åtminstone på ren vilja.

Emilia var över häromdan! Och jag skulle hänga ut henne för något dumt hon sa. Men tro't eller ej! Jag kan inte minnas vad det var.
Vi pratade i varje fall om att göra vår egen variant av dassboken men namna den till L.I.S.T.A.N, om vi får det för Olivia.
Hörru, Olivia! Vill du vara med och samla material?? Det hänger nog på att ständigt bära med sig anteckningsblock och penna. För om vi väntar 5 minuter med att få det på pränt så har det försvunnit ur huvudet redan... för oss alla... Vi kanske blir miljonärer på det!!!

Men men... Nu ska jag lyssna på stormen lite till, rasta hundarna om en stund och sedan dra mig ut till stallet. Jag antar att jag har en ler-Calle att ta hand om där!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Sen gäller det bara att komma ihåg anteckningsblocket...

2011-11-29 @ 11:35:50
URL: http://skallebank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0