Stallet är snart i ordning!

Nu har vi äntligen bokat in Emilias dagar! Hon blev erbjuden att följa med när vi släppte in hästarna ikväll. Det gjorde hon gärna för att få klappa sina kära köttbullar.
Calle spelade dum i hövve, kände inte igen henne. Det förstår jag! Efter den tiden som övergiven av Emilia så har bara resten mobbat honom. Nu är äntligen Emilia på plats och kan hjälpa till med mobbingen.

Apropå hästar!
Läste en tråd på ett hästforum om en anmälan mot en hästägare!
Denne hade blivit anmäld för att:
  • inte spola av benen på hästarna
  • för att det enbart tog 7 minuter för att släppa in hästarna (i ett, för kvällen, färdiggjort stall)
  • sen hör och häpna! En av hästarna hade gnäggat vid insläpp!!

Man behöver väl inte vara särskilt klipsk för att höra att ett rikspucko varit i farten för att jävlas! Som tur var så höll sig andra puckon från inlägg och enbart hästkunniga svarade klokt i tråden.

Tanken slog mig genast hur det skulle se ut "hemmavid". Det tar max 2 minuter för hästarna att hitta sina färdigställda boxar för att gona in sig med kvällshöet.

Gnäggar, ja det gör en av dem ALLTID vid insläpp! Det är gammeltanta som känner sig övergiven efter en dag i hagen.

Spolar av benen gör vi hemskt sällan, det duger så bra med vanlig borste för att få bort intorkad lera.

 

Jaja... men nu när Emilia kommer tillbaka funderar vi på att återinliva Stall Södra Godby. Det är vår förening som legat vilande ganska länge, ingen har haft tid att engagera sig på det. Men nu!

Fit For Fight!

 


Kommentarer
Postat av: Ann

Oj då... det tar nog inte ens två min att ta in mina... och gnäggar gör de så fort de ser mig... spolar ben... ja det gör jag näst intill aldrig för gammeltanta blir galen av slangen, vi gör som du, använder borste och det går så bra så! Rackarns vad jag ligger illa till! ;)

2011-11-13 @ 21:14:40
URL: http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0