Rättsstaten Sverige: Svar på kommentar!

AnnSofie om Svar på kommentar!:
En lite fråga till vad menar du med
"Inte heller i dessa fall har de vuxna som begått övergrepp bjudit in folk för att bevittna"

Svarar: Aktuella debatter visar på att det i många fall har funnits gott om människor som varit medvetna om oegentligheter. Problemet uppstår när de människorna inte vet vart de ska vända sig eller om de överhuvudtaget TÖRS säga något.
Det är kanske ett problem i vårt samhälle när människor inte vågar ifrågasätta utan anonymitet.

Det är intressant med dina frågor! Vi behöver såna som ifrågasätter! Jag antar att du har egna erfarenheter inom debatten.

Kommentarer
Postat av: Annsofie

Ja, du vet ju vem jag är och jag har ju varit med och vittnat i detta fallet om er och det vet du. Vill bara höra dina åsikter bara. Önskar dig lycka till här i livet och ta hand om barnen och ett tips "Att tala illa öppet om andra föräldern är fegt" Jag har skilsmässobarn själv.. Kul att du lade ut mitt ipnummer :)

2011-11-06 @ 12:32:43
Postat av: Anonym

Ah.. svarar här i stället ;)

Ipnr får jag be om ursäkt för, det följde nog med av bara farten.

Att tala illa om och att bekräfta barn är inte alltid samma sak. Ren professionell terapi efter trauma där bekräftelse är huvudsaken har gjort underverk.

Och mina åsikter i stort är vidarefunderingar av diverse artiklar som varit aktuella.

2011-11-06 @ 16:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0