"När du blir gammal säger jag upp kontakten!"

Nu är det då slut för veckans jobb och tre lediga dagar vankas.
Medans telefonssnack med polare så lyckades jag damma åtminstone en del i vardagsrummet, resten fick en duvning med dammsugaren.
Kvällsmaten är planerad och handlad. Morsan är lättköpt när tjejerna önskar korv med bröd.
Jag tänker jämt på Anna när hon var liten och hade sitt sätt att uttala ord. Det blev: "korrrv och döööd!"
Bottenvåningen är dammsugen medans Maria var duktig och rastade hundar. Natanya drog sitt strå till stacken genom att plocka in de inhandlade matvarorna.
Anna tjoade förskräckt vid grinden när frörester skickades ut genom köksfönstret. Hon trodde katten hoppade ut..

Jag har lyckats blåsa av mig i duschen och till och med hittat kläder i garderoben!!! Dessutom hittade jag en tröja med prislappen kvar... det impulshandlas väl inte i huset... Hmmm...
Kruxet var bara att tröjjäveln hade en hel rad med hyskor i nacken! Exakt hur bra på en skala är det med hyskor när man har ett enda trollburr på huvudet....
Aja... det var bara att ropa på Maria att jag fastnat... Hon kommer ner och suckar:
"När du blir gammal säger jag upp kontakten!"

Jag tycker ungar är känsliga.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0