Hur prioriteras ungdomarnas/kommuninvånarnas fritidsintressen?

Nedanstående artikel väcker lite frågor hos mig! Naturligtvis ställer jag ishall mot ridskola, helt pga mina egna intressen.


http://bblat.se/nyheter/arboga/1.991125-ishallen-behover-atgarder-for-4-miljoner


"

Ishallen behöver
åtgärder för 4 miljoner

ARBOGA

Rör har rostat sönder, växlaren har havererat och ammoniakläckage har inträffat. Varningssignalerna har varit många i ishallen och snart behöver någonting göras för att få bukt på problemen. Åtgärder som kan komma att kosta fyra miljoner kronor.

Att det behöver göras något i ishallen är inget nytt problem som blossat upp bara över en natt. Däremot har kommunen blivt mer uppmärksam på problemet sedan en värmeväxlare gått sönder i augusti. Kostnaden för hela kalaset landade på 201 000 kronor.
I flera år har kommunen möjliggjort att få isen klar redan under sommaren – något som Sparbanken Arena inte är byggd för. Det har i sin tur lett till att maskineriet har belastats alldeles för hårt."


Meeen! Är det så illa att det betalas av kommunen?
Eller betalar hockeynördarna sin hyra och kommunen ger bidrag i samma ordning som till ridskolor??
Ridskolan har i många år önskat hjälp med att göra vägen upp till ridskolan säker för våra cyklande ungdomar.
Har det gjorts?? Knappast...
Nu finns behovet av upprustning av ishall... Varför ska jag betala det?? Eller är det bara sånt som SKA finnas i städerna?
Finns det en rättvisa i fördelningen av resurser till olika fritidsaktiviteter? Är det beroende på kostnad? Antal utövare?
Vad vet jag! inte mycket...
Kan det finnas någon som har ett hum om hur det fungerar?
Hur betalar de olika klubbarna vad det kostar att driva verksamhet? Eller betalar kommunen kostnader?

Hallå! Finns det någon expert som kan svara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0