Vinterfilosofier...

... och bilder från stallet blev ju inte tagna. Det var ju inte helt otippat! Hästarna blev nöjda med snö under sulorna och Nemi for omkring som en galning efter snöbollar.
Sen såg jag till min förvåning att sista balen hö stod kvar i stallet! Nu var det hög tid att beställa 5 nya så det räcker över jul och nyår. Beställningen var jag faktiskt duktig att sända iväg redan vid frukosten.
Jag och Maria stod och spånade vid Netto-parkeringen... 1 timma parkering är det där! Men om man vill gå omkring och glassa i affären då!... eller inte...
Hur som, så hittade vi lite julklappar där med. Vi ska ju iväg på juldagen så en liten pryttel vill vi ju ha med oss.
Kai har med ett fniss föreslagit ett kilo geléhallon till barnen där...

Anna har varit på vårdcentralen och träffat en riktigt duktig distriktssköterska! Hon var ordentligt duktig på att förklara hur torr hud fungerar, eller rättare sagt INTE fungerar. Jag tror att det är första gången som Anna har blivit seriöst mottagen för sina hudproblem!
Även på vårdcentralen var de inne på att en del gånger kan det vara stressrelaterat och det är vi bekanta med. Här hemma benämns eksemen ofta som stressfläckar och då är det skönt att få det bekräftat att vi inte är helt ute och far. Och stress, det är väl något som tjejerna i allra högsta grad har blivit utsatta för den närmsta tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0