Paketshopping...

... idag på Dollar$tore!

Tänk, det är alltid lättast att hitta julklapparna till de små grabbarna! Men nog 17 hittade jag till tjejerna med!
Lite tråkigt för Maria som är med och pekar lite åt sig själv men hon har ingen aaaaning om att vi köpt annat. För min blogg läser hon ju inte...
Nu när det börjar på att bli lite köpt så kommer man på alla andra som det inte är hittat till! Jag förstår inte... varje år ska vi bara köpa till barnen men det slutar lika ändå, att man köper till både humle och dumle. Dock är ju de lättaste färdiga, de som vi hittat till redan i somras... som svågern till exempel.
Anna har lagt in en önskelista... hon har hittat ett par snygga skor på Nelly.com.
Men hur är det?? Har Tomten konto på NELLY? Vet inte det, jag... Kan nån annan svara???
Nissarna har sprungit ute på fönsterblecken rätt länge nu och de har säkert sett och hört diverse. Jag hoppas att de snabbt har förmedlat till Tomten att det finns barn här som gör sitt bästa för att värna om varandra och försöker vara snälla!

Det är något som både jag och älskling har reflekterat över. Att tjejerna faktiskt tänker till över varandra! Ilskan de bär med sig är ju inte riktat mot syskonskaran eller oss vuxna i familjen. Nu har de upptäckt själva att allt ont kommer inte från syskonen...

Jag tror skarpt att Tomten kommer att belöna dras omtanke! För är det något som är viktigt så är det att kunna ta hand om varandra i familjen.

Vår familj har ju som sagt vuxit rätt mycket sista tiden! Älsklings syskon finns mer i bilden än innan och det är så kul!
Senast idag "pratade" jag, om än aldrig så lite, med en av svägerskorna. Just det är lite slående... det är kärringdelen som börjar hålla lite kontakt... Men all början är ju positivt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0