Gott Nytt År!!

Gott nytt år till alla!

I Skrammelhuset blir det lugnt idag, hoppas jag.
En brutta iväg på fest, träffade tjejgänget på Dollar$tore, glatt fnissande inför kvällens bravader.
De andra två blir nog kvar hemma, vad jag vet just nu.
En stor variant av barn kommer kanske över för mat och gott umgänge! Det ser vi fram mot!
Synd bara att även hon är sjuk och dassig men då är vi ju två. Det är alltid trevligt att ha någon att beklaga sig med.

Smällare och raketer bojkottar vi i år, som alla andra år! Jag tycker att det är helt förkastligt att bränna iväg så mycket pengar och till bekostnad av både människor och djur.
Vi har ju en del nysvenskar som det är synd om på riktigt, de som faktiskt har trauman efter krig och dylikt. För dem måste det vara ett helvete att få flashbacks från de krig som de upplevt.
Sen alla djur som blir rädda! Vi har tur som inte har några skotträdda djur men erfarenheten finns ju från Zeke som höll på att krypa ur skinnet i dessa tider.
Rent ekonomiskt så är det konstigt att även folk som beklagar sig över ekonomi har råd att smälla upp hundratals kronor. Jag undrar varför områden inte går ihop och handlar tillsammans. För det är väl ändå den visuella upplevelsen som vi är ute efter? Att ha första tjing på att blåsa fingrarna av sig är ju inte något att sträva efter...

Men jag önskar alla ett gott nytt år och jag hoppas att ni får en trevlig dag med god mat och dryck! Glöm inte att uppskatta umgänget bara!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0