Första dagen i resten av mitt liv!

Nu är det inte långt kvar på det här året!
Hur i hela friden ska man kunna lära sig skriva 2012?? Man har ju nyss lärt sig 2011 utan att staka sig.
Kvar i veckan återstår en jobbnatt och sen är det ledigt igen över nyår.
Nyårsfirandet blir väl med buller och bång... fram till kl 21. Då brukar det vara standard med åtminstone två ungar i soffan, sovande. Vi vuxna håller ögonen öppna med tändstickor för att väcka de sovande inför tolvslaget. Sen sniker vi på övriga staden, njuter av fyrverkerierna som andra skjuter iväg. Och detta gör vi genom fönstret för vem har någon lust att stå ute och frysa!
I år blir andra året utan skotträdd hund och det känns skönt! När vi hade gamlingen Zeke så gällde det att räkna ut rastrundorna så det skedde innan knallarna började och efter tolv sen. Ändå fick vi släpa och dra ut honom, synd om honom var det.
Men nu ligger han i vila ute på Godby och slipper det. Kanhända att han tittar in och hälsar på en sväng om vi har tur!
De andra huliganerna är helt oberörda. Jag misstänker att det krävs lite intelligens för rädsla så det kan vara en förklaring...  

Jag måste helt ärligt säga att det är skönt när helgerna tar slut! Jag är inte helt överens med storhelger och deras firande. Fortfarande har jag sviter sen gammalt när det drar igång med helger och bemärkelsedagar men har gott stöd i att ta mig genom dem.

Kvällen har tillbringats till en del på Annas rum. Ena sidan är spacklad och den andra är målad för andra gången. Nu återstår slipning och ytterligare målning. SEN ska tapethelvetet upp!! Och ATTANS vad snyggt det kommer att bli!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0