Gomorron... eller inte


Jaha... då har man vaknat på tok för tidigt. Fattar inte varför sömnen ska ta slut redan halv 6! Det måste bli skärpning...
Tur att det fanns gott om överblivet kaffe kvar i termosen sen gårdagen, bara att tratta i sig.
Halva veckan har snart gått i alla fall. Det är en jäkla tur med tanke på att den här veckan blev nåt i hästväg. När jag lyckats hanka mig fram min heldag på jobbet idag så har jag bara journatten kvar i morron. Tänkte mig också ta min "bortastädning" i morron så kan jag skrutta hemma på fredag efter att hästarna är utsläppta på morronen.

Zeke lyser med sin frånvaro men det känns ganska ok ändå. Idag slipper han gå upp, trött och dan, för att tvingas ut på tok för tidigt.
Innan har han varit den hunden som gärna tagit sovmorron. Han har inte gärna gått ut för tidigt utan lagt sig till rätta när de andra glatt sprungit ut.
Men sista tiden har vi varit tvungna att påminna honom om att gå ut för att pinka. Annars har det lätt hänt en olycka. Tur att de problemen dök upp bara för någon vecka sen och var hanterbara.
Och idag har han inte längre jobbigt med sina gamla leder som blivit allt stelare sista tiden.

Men Zeke kom inte heller fram för att gnosa in huvudet i händerna för att bli smekt i hela ansiktet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0