Feber och snöyra... det hade kunnat varit värre

... om vi hade vänt på det: Feberyra och snö...


Det är för jäkla trist att vara sjuk! Det känns också som om jag egentligen inte hinner med det men vad gör man.
Veckans arbete har gått till flytt av verksamhet på jobbet och det har varit rätt slitigt på alla sätt. När det sen tillkommer diverse sjukdomar på jobbet och andra icke förutsägbara ting så blir det ju inte lättare.
Första natten på jobbet slutade med feber i joursängen. Dagen efter var rätt avmätt då jag inte var riktigt bra.
Jag måste ju säga att det sen var rätt skönt att vara hemma igår kväll med älskling och barnen, även om jag har gått på lågvarv. Kvällen tillbringades i bastun för att försöka bota febern men det lyckades inget vidare.
Idag sitter jag där jag sitter... med ganska hög feber och tittar ut genom fönstret där det snöar otäcka flingor..



Alltså sitter jag här och tröstäter på Brie, saffransbulle och banan. Nåt kul ska man väl ha.
Även tjejerna är trötta på vintern redan. En sitter och häckar på sitt rum med den lilla, söta hamstern Ludde och de andra två gör sällskap i soffan.
M blev skjutsad ut till stallet för att släppa ut hästarna (tack, älskling!) och ska sen bli skjutsad av sjuk mamma för att fixa kväll där och ta in hästar.
A har beslutsångest då hennes klass har försäljning på julmarknad och sen väntas innebandymatch. Orken räcker inte riktigt till båda och jag förstår henne! Det är ganska jobbigt att vara tonåring och dessutom kunna fungera på alla plan. Allra helst när det infaller samtidigt.
Jag har föreslagit för henne att välja en aktivitet för dagen och hon vill helst lägga ner sin ork på matchen.

Hu ja, det är nog synd om alla oss idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0