Att skjutsa eller inte skjutsa... det är frågan


Alltså tonåringar och skjuts. Hur sjutton har det blivit egentligen!?

När jag var barn så bar mina ben mig dit jag skulle eller så tog man cykeln.
Idag kräver barn och tonåringar skjuts till de flesta ställen, utom under helgerna när de är ute på vift och inte vill bli påkomna.
Nu kom dagens fråga från M: Kan du hämta mig i skolan?
Som den trötta och elaka morsa jag är så nekar jag. Jag VILL inte hämta/lämna jämt!
Jag vet att senare kommer frågan om skjuts till stallet. Jag vill inte åka dit heller en gång till idag!



Är det för mycket att kräva av en 14-åring att ta sig fram för egen maskin?
Jag tycker att om de anser sig vara tillräckligt stora för att hångla, pierca både här och där, tjuvröka och lura folk att langa alkohol... då är de banne mig tillräckligt stora för att både cykla och gå dit de ska.
Nu pratar vi inte långa avstånd.. det längsta är till stallet, 4 km, och inte ens det tycker jag är för långt.

Hur gör ni??
Hur motiverar ni det?
Och vad har ni för argument? 

Kommentarer
Postat av: Olivia

Nu tänker jag tillbaks på när jag var 14, inte förväntade man sig skjuts då utan blev bara glad när man väl fick det. Se dagens ungdom...

Ni kanske borde prata igenom vilka tillfällen som räknas som viktiga eller ha max antal skjutsar per månad eller nåt.

2010-11-12 @ 13:29:11
URL: http://skallebank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0