Trötta människor och trötta hundar...

Idag är det en riktigt tröttdag! Till och med djuren är helt slut.

Casper och Nemi vilar i soffan:


Att jag och älskling är slut kan enkelt förklaras med feber och värk i hela kroppen. Det är tydligen så att ALLA ska drabbas av det!
Jag har till och med sjukskrivit mig och det händer inte allt för ofta. Men nu är det läge, inte på hela dagen har jag kommit ut pyjamas och morronrock. Hundarna har rastats i trädgården och hästarna blev utsläppta av lika sjuk stalltjej. Tur att den andra stalltjejen fortfanade står på fötter.

I morron har M lovat att ta hela stallet mot att jag släpper ut hästarna och det ska jag väl klara.

Hundarna ligger i soffan och drönar. Lilla Mini har tröttnat på kyla och vinter helt. Han ligger helst med magen i vädret och blir kliad på magen, ut går han bara i nödfall och knappt det.
Nemi har ju inget emot snö och kyla, hon är ute och roar sig själv med sin boll och kommer sedan in som en snögubbe. Men även hon ligger trött i soffan nu. Hon har lekt med C och bollen ett bra tag så både barn och hund är rätt sävliga och lätthanterliga nu.

Näää... tyck nu synd om oss!! Det här är inte roligt! Feber och frossa, vingliga ben och dessutom en hosta som börjar göra sig gällande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0