Dan före dan före dopparedan...

Hur gick det här till!? Om två dagar är det julafton!
Idag är det en ledig dag. Nu måste jag hinna bli färdig! Eller "måste"...
Näää... jag gör det jag gör... och resten skiter jag i.

Vaknar upp och det är 15 grader inne, inte kul. Det är ingen bra början på dagen. Det där med fjärrvärme är bra när man får till det. Jag tror att till nästa vinter sitter det en givare inne, det funkar inge bra att bara gå efter utetemperaturen. Sen har det blivit nåt vajsing med ratten där man ställer in centralen. Temperaturen pendlar mellan "varmt-så-in-i-helvete" och "kallt-som-fan". Hur vi än försöker att ställa in så blir det inge lagom.
Kan det vara att centralen utländsk och inte förstår begreppet "lagom" ?

Kupévärmaren puffar på i bilen och jag hoppas att den är liiite varm innan jag ska till stallet för att göra klart där. Sen ska det städas lite hemma och några julsaker ska väl ändå fram. Jag får välja ut grejer som inte saknas om Huligan-Fian Nemi käkar upp dem.

Älskling slutar tidigt idag och är ledig HELA jul-nyår! Det är väl fusk om nåt! En annan jobbar kväll i morron och julafton på dagen sen är åtminstone helgen ledig. Nyår går jag på långhelg vilket innebär fredagnatt, hela lördagen och sen söndag + natten... *Bah*

Eftermiddagen blir det lite mer julhandlande tillsammans med andra puckon som lämnar till sista dagen. Det är lite svårt att erkänna och sälla sig som pucko.
Jag är åtminstone klar med  julklappar till mina bästa stalltjejer och även till julklappsbytet ute i stallet. Där ska de morgontrötta hästarna plågas med julfirande redan kl 6 på morgonen!
Enligt tradition så hjälps vi åt alla på julafton när hästarna ska ut och sen är resten "lediga" från stallet på julafton. Då sköter jag om insläpp och "nattning".
Julklappsbytet är ett måste. Var och en har köpt en julklapp för ca 20:- och fikat brukar bestå av lite kaffe, julmust och pepparkakor.
Det här året blir det lite bråttom för min del då jag sen börjar jobba 7.30, inte kul men så är det ju ibland.
Tjejerna kommer att gå över till moster och äta julfrukost sen tar de sig till sin pappa och de åker till farmor för att fira lite där. Vi håller tummarna för att det ska gå friktionsfritt för en gångs skull!!

Hua ja... nu är det dags att ta sig ut..
Önska mig lycka till att jag inte fryser ihjäl ute!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0